Gartner: iki 2026 m. 25 proc. žmonių bent vieną valandą per dieną praleis metavisatoje

Technologinių tyrimų ir konsultacijų įmonė „Gartner“ prognozuoja, kad iki 2026 m. 25 proc. žmonių bent vieną valandą per dieną praleis metavisatoje darbo, apsipirkimo, švietimo, socialinės žiniasklaidos ir (arba) pramogų tikslais.

Metavisata apima visą socialinę ir ekonominę struktūrą, egzistuojančią tiek realiame, tiek virtualiame pasaulyje. Avatarai, turinys ir prekės gali laisvai keliauti. Tai gyva, kvėpuojanti patirtis, kuri niekada nesustoja ir nesibaigia kaip žaidimas. Tai nepriklausoma virtualioji ekonomika, kurią įgalina skaitmeninės valiutos ir NFT.

„Metaverse“ yra virtuali realybė, kurioje asmenys gali bendrauti ir sudaryti sandorius tarpusavyje ir su skaitmeniniais 3D daiktais. Ji susijusi su bendradarbiaujančiais virtualiaisiais pasauliais, kuriuose valiuta galima pirkti ir parduoti žemę, pastatus, avatarus ir net tapatybes.

Tokiose aplinkose asmenys gali vaikščioti su draugais, lankytis vietose, pirkti daiktus ir dalyvauti renginiuose.
Pavyzdžiui, muzikantai gali rengti virtualius koncertus, o mados įmonės gali kurti virtualius drabužius, kuriuos žmonių avatarai gali dėvėti virtualioje aplinkoje.

Verta paminėti, kad populiarus vaikų žaidimas „Roblox“ save reklamuoja kaip metaverslo korporaciją. Galite apsilankyti imituotoje kavinėje ir joje e. būdu susitikti su draugais arba nuvykti į virtualią meno galeriją ir apžiūrėti skaitmeninę meno parodą.

Kita vertus, metaversės skirtos ne tik žaidėjams. Kai kuriose metaversėse galima susitikti, bendradarbiauti, pirkti prekes ir paslaugas, dalyvauti tokioje veikloje kaip gyvi renginiai, gyvi koncertai ir kt.

Ankstyvąją metaversės patirtį galima rasti žaidimuose, kai žaidėjai kuria savo atskirus pasaulius. Pagalvokite, ką „Epic Games“ pasiekė su „Fortnite“, jie organizavo ištisus koncertus, kuriuose žmonės galėjo dalyvauti ir bendrauti.

Metaverse neturi ribų. Leidžia asmenims įsivaizduoti begalines erdves, kurių neriboja geografija.

Kita vertus, „Facebook“ ir „Microsoft“ laikosi šiek tiek kitokios strategijos.

Neseniai „Facebook“ pristatė „Horizon Workroom“ – naują būdą biuro darbuotojams bendrauti naudojant virtualią realybę ir ausines. Virtualioje biuro erdvėje realiuoju laiku klaidžioja avatarai, todėl galima rengti VR susitikimus su atskirais asmenimis.

Kita vertus, „Microsoft“ planuoja visiškai pakeisti verslo ir operacijų vykdymo būdus, sukurdama skaitmeninį realaus pasaulio dvynį, su kuriuo galėtume bendrauti naudodami mišriąją realybę.

Populiarus žaidimas „Roblox“ save vadina metaverslo korporacija. Be „Epic“ žaidimų, neatsiejama metaverslo dalimi laikomas ir „Fortnite“.

Ką galite daryti su metaverse?

Naudodamiesi metaverslo technologija, naudotojai gali lengvai dėvėti virtualiosios realybės akinius, kurie suteikia naudotojui pojūtį, kad jis yra šalia kompaniono, nors jie fiziškai yra atskirti ir sujungti tik internetu.

Nėra jokių apribojimų. Kiekvienas asmuo metaversle turėtų savo skaitmeninį avatarą, kuris būtų mūsų antrininkas. Su metaverslu galėsime susisiekti per papildytąją ir skaitmeninę realybę, tačiau su kai kuriais jo aspektais galėsime sąveikauti ir savo fizinėje erdvėje.

Vienu metu metaversle galėsite turėti kelias asmenybes, kurias galėsite išvystyti dėl įvairių priežasčių. Galite kolekcionuoti retus daiktus, groti instrumentais arba prisijungti prie populiarios sporto komandos kaip žaidėjas. Kiekvienas jūsų personažas gali būti sukurtas dėl tam tikros priežasties.

Kokia yra metaverslo ateitis?

Įsivaizduokite, kad mokotės, dirbate, bendraujate, lankotės koncertuose, užsidirbate pinigų ir žaidžiate žaidimus internetinėje erdvėje, kuri yra ir realaus pasaulio tęsinys, ir jo sintezė.

Be to, susitikimai su klientais, skaitmeninės pramogos, darbo mokymai ir net studijos internetu – visa tai ateityje, tikimasi, bus prieinama internetu dėl Metaverslo. Štai kodėl tiek daug įmonių investuoja į „Metaverslą“: neabejojama, kad šis tinklas gali pakeisti pasaulį.

Kokios yra Metaverslo verslo galimybės?

Šiandien yra daugybė atskirų naudojimo atvejų ir produktų, kurie visi kuria savo Metaverslo versijas.

Aukštasis mokslas, medicina, kariuomenė ir kitų rūšių profesijos gali suteikti labiau įtraukiančią mokymosi patirtį. Jiems nereikia kurti savo infrastruktūros, nes Metaverslas suteiks pagrindą.

Per pastaruosius dvejus metus išpopuliarėję virtualūs renginiai dabar gali pateikti labiau integruotus pasiūlymus.

Mažmeninė prekyba gali išplėsti savo aprėptį iki įtraukiančios apsipirkimo patirties, leidžiančios naudoti sudėtingesnius produktus.

Įmonės gali pasiekti geresnį įsitraukimą, bendradarbiavimą ir ryšį su savo darbuotojais naudodamos virtualiai papildytas darbo vietas.
Socialinė žiniasklaida gali persikelti į metaverslą, kur naudotojai gali bendrauti naudodami trimačius avatarus.

Naujausi

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Kitos naujienos