Metaverslas: sėkmės kliūčių įveikimas

Metaverslas – virtualios interneto erdvės, kuriose žmonės gali bendrauti, dirbti ir žaisti kaip avatarai, dominuoja diskusijose apie technologijų ateitį ir bendravimo būdus. Naujausi „Amdocs“ tyrimai patvirtina šią mintį, nes daugiau nei 80 % vartotojų įžvelgia metaverslo perspektyvų. Tai rodo didžiules verslo galimybes technologijų tiekėjams, kurie gali sudaryti sąlygas ją sukurti; tiesti bėgius XXI a. geležinkeliui yra puiki galimybė, – sako Niall Norton, „Amdocs Networks“ generalinis direktorius.

Tai reiškia, kad dabar visas dėmesys sutelktas į technologijų bendroves, kurios šiame eksperimentiniame etape turi sudaryti sąlygas ir teikti aukštos kokybės metaverslo patirtimi pagrįstą patirtį, kad įtvirtintų jo ateitį. Vartotojai ir įmonės įvairiuose sektoriuose, pavyzdžiui, žaidimų, nekilnojamojo turto, muzikos, mados, mažmeninės prekybos ir renginių, galėtų pasinaudoti metaverslo ir jo žadamo didžiulio interneto pasaulio teikiamais privalumais. Tačiau visiems kyla klausimas: ar tai gali tapti realybe, ar tai tik svajonė?

Kritikai sako, kad metaverslas tėra tik skambus žodis, o norint įveikti pagrindines sėkmės kliūtis, t. y. visur esančio ryšio ir sąveikos poreikį, reikia daug daugiau darbo ir investicijų į technologijas. Iš esmės tai reiškia, kad reikia sukurti infrastruktūrą, kuri leistų užtikrinti tvirtus ryšius su metaverslu, iš jo ir jo viduje. Tik išsprendus šias pagrindines problemas metaverslas galės iš svajonės tapti realybe.

Visur esantis ryšys

Kyla abejonių, ar telekomunikacijų tinklai yra pasirengę suteikti metaverslui galimybę užtikrinti vientisą bendrą skaitmeninę patirtį, kurią jis žada. Neištirti metaverslo vandenys kelia iki šiol nematytų techninių iššūkių: reikės optimizuoti greitį, našumą ir valdymą, kad būtų galima pasiekti rezultatų. Ir tai net nepaminėjus galimų naujų kibernetinio saugumo grėsmių, kurios gali kilti dėl naujų prijungtų galinių taškų gausos ir duomenų, kurie bus kaupiami tokiame skaitmeniniu būdu sujungtame pasaulyje.

Tokiais ankstyvaisiais gyvavimo etapais metaverslas ir jo kūrėjai turės teikti pirmenybę naudotojo patirties aspektams. Iš tiesų daugiau nei pusė (55 %) JAV vartotojų norėtų asmeninę patirtį pakeisti virtualia, tačiau tik tuo atveju, jei būtų užtikrintas optimalus interneto ryšys. Metaverslo istorijos lyderiai turės prisiimti atsakomybę už vertės, viršijančios pagrindinį ryšio vamzdį, užtikrinimą ir šių naujovių panaudojimą naujiems pajamų srautams generuoti.

Tam reikia visur esančio 5G, Wi-Fi, namų šviesolaidžio, privačių tinklų, palydovinio plačiajuosčio ryšio ir kt. Tinklas, žinoma, yra ta vieta, kur gyvens metaverslas, todėl jis yra esminė dėlionės dalis ir raktas, kuris leis CSP išlaisvinti naujus pajamų srautus. Tokie technologiniai pasiekimai kaip 5G autonominis (SA) ir debesijos ryšys bus svarbiausi užtikrinant itin patikimą ir mažo vėlavimo ryšį, reikalingą palaikyti daug turinio turinčioms paslaugoms, kurių tikimasi metaverslo ateityje. Todėl norint įveikti metaverslo sėkmės kliūtis, labai svarbu sustiprinti ryšį, įtraukiant debesiją, ir paspartinti 5G diegimą.

Sąveika ir standartizavimas

Kadangi metaverslas suteiks galimybę dalytis bendra patirtimi, stiprinti naudotojų bendravimą ir sąveiką, bendradarbiavimas ir sanglauda turi būti svarbiausi jo infrastruktūros principai. Todėl CSP ir technologijų teikėjai turi sutelkti dėmesį į sąveiką. Norint tai pasiekti, gali būti, kad reikės priimti tokius standartus, kokius 3GPP taiko 5G, kad būtų galima užtikrinti vientisą naudotojų patirtį.

Sąveikumo poreikį dar labiau sustiprino neseniai „Amdocs“ atliktas JK žaidėjų apklausos tyrimas, kurio metu paaiškėjo, kad 33 % respondentų mano, jog metaverslas atvers naujus ir įdomius būdus bendrauti su kitais, žaisti (31 %) ir dirbti (26 %). Kad tai būtų įmanoma, tikėtina, kad skirtingiems tikslams ar pomėgiams bus prieinamos kelios metaversijos, todėl būtina standartizuoti, kad naudotojai galėtų lengvai pereiti iš vienos metaversijos į kitą.

Kyla klausimas: kas turėtų būti už tai atsakingas? Atsakymas lieka neaiškus, tačiau kad ir kas tai būtų, reikės taikyti platforminį požiūrį, kad kelios metaversijos galėtų egzistuoti toje pačioje plokštumoje. Kad naudotojai galėtų laisvai judėti tarp skirtingų virtualių pasaulių ir patirčių, bus labai svarbus pramonės bendradarbiavimas. Galiausiai ilgalaikis kelias į sąveiką yra decentralizavimas, o ne priklausomybė nuo vieno paslaugų teikėjo. Atvirumas bendradarbiavimui užtikrins, kad paslaugų teikėjai nerizikuotų likti izoliuoti nuo metaverslo ir jo teikiamų galimybių.

Investicijos į ateitį

Įveikę ryšio ir sąveikos kliūtis, technologijų teikėjai galės atverti vartotojams duris į metaverslą ir pradėti kurti visiškai naują žmonių ryšio ir bendravimo būdą. Tačiau laukia ilgas kelias, kuriame reikės žengti didžiulį žingsnį, kad CSP, telekomunikacijų paslaugų teikėjai ir kiti technologijų teikėjai, pavyzdžiui, dirbantys saugumo srityje, galėtų pasiūlyti tai, ko tikimasi iš metaverslo, ir valdyti didžiulius duomenų kiekius, kurie bus talpinami ir jame, ir kurie turės keliauti į jį ir iš jo.

Kadangi paslaugų teikėjai eksperimentuoja ir stengiasi sudaryti sąlygas metaverslo plėtrai, darbas debesyje taps dar svarbesnis. Dėl jos teikiamų galimybių galima lanksčiau ir veiksmingiau dirbti, lengviau kurti naujas inovacijas ir greičiau jas pateikti rinkai.

Naujausi

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Kitos naujienos