V. Buterinas: Facebook metaverslas bus nesėkmingas

„Ethereum“ kūrėjas Vitalikas Buterinas paaiškino, kad nors metaverslas tebėra neapibrėžta sąvoka, jis mano, kad tokioms korporacijoms kaip „Facebook“ bus sunku jį sukurti. Buterinas sakė, kad jis abejoja, jog bet kokie „esami korporacijų bandymai“ sukurti metaverslą bus sėkmingi.

Buterinas nėra įsitikinęs dėl „Meta“ metaverslo

Ethereum kūrėjas ankstyvą sekmadienio rytą socialiniame tinkle Twitter pasidalijo savo požiūriu į tai, kur gali nuvesti besikurianti erdvė, sakydamas, kad, jo manymu, kompanijoms, kurios bando sukurti metaverslą, vargu ar pavyks sėkmingai įgyvendinti savo siekius. Nors jis teigė manantis, kad metaverslas įvyks, tačiau nemanau, kad kuris nors iš esamų įmonių bandymų sąmoningai sukurti metaverslą kur nors nueis.

Neabejotinai ryškiausias korporatyvinis žaidėjas, iki šiol rodęs susidomėjimą metaverslu, buvo „Meta“, „Facebook“ patronuojančioji bendrovė, kuri praėjusių metų pabaigoje pakeitė savo prekės ženklą, siekdama priimti metaverslą. Kritikuodamas į šią erdvę besiveržiančias korporacijas, Buterinas paminėjo „Meta“. „Viskas, ką dabar sukurs „Facebook“, bus nesėkminga“, – rašė jis, atsakydamas į tviterio žinutę, teigdamas, kad į metaverslą orientuotos įmonės greičiausiai žlugs, nes „dar per anksti žinoti, ko žmonės iš tikrųjų nori“.

Buterinas tapo žinomas dėl savo atviros asmenybės, nes jo viešasis profilis per daugelį metų išaugo kartu su „Ethereum“, nors jis dažnai naudoja savo „Twitter“ paskyrą ir tinklaraštį, kad aptartų „Ethereum“ technologiją ir tai, kaip decentralizacija galėtų paveikti pasaulį. Nors praeityje jis išsamiai komentavo NFT, pažymėdamas, kad jį nustebino 2021 m. bumas, ir subtiliai pabaksnodamas į spekuliacinę rinkos pusę, apie metaverslą jis kalbėjo retai.

Naujos kartos internetas

Nors metaverslas vis dar yra miglota sąvoka, ji plačiai vartojama kalbant apie naujos kartos internetą, kuriame naudotojai galės dirbti, žaisti ir bendrauti su kitais įtraukiančiuose virtualiuose pasauliuose. Manoma, kad metaverslas apims papildytosios realybės, virtualiosios realybės ir blokų grandinės technologijos elementus.

Tokie MMPORG hitai kaip „Fortnite“ ir „Runescape“ apibūdinami kaip ankstyvieji metaverse pasaulių pavyzdžiai, tačiau pastaraisiais metais tokie kriptovaliutų žaidimai kaip „Decentraland“ ir „The Sandbox“ sėkmingai įsitraukė į šią erdvę.

Decentraland metavisata

Abiejuose žaidimuose žaidėjams leidžiama turėti skaitmeninės žemės sklypus ir tyrinėti virtualius pasaulius. Juose taip pat naudojami savi žetonai, o tai, kriptovaliutų entuziastų manymu, ateityje bus svarbiausia metaverslui. NFT taip pat dažnai aptariami kartu su šia erdve, nes jie gali būti naudojami internetiniams veikėjams, virtualiai žemei ar kitiems žaidime esantiems daiktams atvaizduoti, suteikiant žaidėjams tikrąją nuosavybės teisę į jų turtą.

Keletas stambių korporacijų paskelbė apie žaidimus virtualiame pasaulyje, kai kriptovaliutų bumas 2021 m. pasiekė viršūnę: tokios bendrovės kaip „Adidas“ ir „Coca-Cola“ įsigijo skaitmeninės žemės, išleido NFT ir surengė savo virtualius vakarėlius.

Metaverslas pasiekė piką spalio mėnesį, kai Zuckerbergas paskelbė naująjį projektą – Meta, ir nuo to laiko įmonė ne kartą nurodė, kad yra pasiruošusi padvigubinti šią erdvę, įskaitant pasidalijimą planais palaikyti NFT „Facebook“ ir „Instagram“.

Zuckerbergas sakė, kad po šio pranešimo bendrovės padalinys „Reality Labs“ į šią erdvę investuos 10 mlrd. dolerių, o vėliau pranešė apie 11 skaitmenų nuostolį 2021 m.

Šiais metais sekėsi ne ką geriau – trečiadienį antrojo ketvirčio pelno ataskaitoje „Meta“ atskleidė pirmąjį pajamų sumažėjimą ir 2,8 mlrd. dolerių nuostolį „Reality Labs“ padalinyje. Kitaip tariant, remiantis skaičiais, bendrovei dar teks nueiti ilgą kelią, kad įrodytų, jog Buterinas klysta.

Naujausi

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Kitos naujienos